dinsdag 14 juni 2016

Trendbreuk: werken op mijn verjaardag!


Jarenlang gaf ik mijzelf vrij op mijn verjaardag. 


Eigen baas zijn heeft vele voordelen, waarvan naar eigen behoefte en inzicht vrije dagen inplannen er wat mij betreft één is.  Dit jaar koos ik er echter voor om te werken.  Dat heeft te maken met het opborrelen van diepere wensen dan een dagje verjaardagsverlof.


Ik verlang naar vaker en langer vrij zijn, quality time aan het strand van Cadzand en avontuurlijke reizen. 


Deze zomer staan er 5 heerlijke weken gepland: weekje Cadzand met mijn hartsvriendin, lang weekend Duinrel met familie, 3 weken Portugal met mijn mannen en tot slot een paar dagen Deventer met een goede vriendin.

Financieel heb ik de zomer al weken rond, geen vuiltje aan de lucht dus.

Alleen lieten mijn reiskriebels zich begin maart definitief niet meer overstemmen door de altijd doorlopende kraamaanvragen in mijn mailbox en mijn eigen rationaliseringen; ik wilde weg, en dit jaar nog!


Dus heb ik in november en december nogmaals 5 weken vrij ingepland, zodat ik richting Azië kan voor een hernieuwde kennismaking met mijn rugzak.

Het is een beetje korter dan ik vroeger gewend was, maar als eerste stap terug richting mijn leven als Parttime Nomad voldoet het absoluut! Nu werk ik even wat meer dan normaal in de kraam, zei al 3x nee tegen zorgaanvragen in november en december en zet ik driftig extra verdiende euro's op mijn Travel-and-Dreambucket-rekening.

Het is nu nog even doorpezen, maar ik weet waar ik het voor doe...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten