zaterdag 5 september 2015

Roomboter?!? Jij bent toch op dieet?!?

Nee, ik ben niet op dieet. Ik ben onderweg naar een gezond gewicht. 


De enige manier waarop ik dit kan bereiken, is mijzelf een levensstijl aanmeten die ik ook kan volhouden. Ik vind een dieet volgen een verschrikking. Ik val 10 kilo af en geef er vervolgens de brui aan, waarna ik 12 kilo aan kom. Niet echt effectief dus.

Roomboter?! Ik dacht dat je op dieet was...
Sinds eind maart ben ik 9 kilo lichter. In deze 5 maanden, met daarin 2 vakanties en heel wat emotioneel-eet-momenten, is het me gelukt om iedere maand een lager gewicht op de weegschaal te zien. Daar ben ik blij om. Maar ik ben nog veel blijer omdat het me geen moeite kost.

Ik heb mijzelf niet op 1200 calorieën gezet, ik tel ze niet eens. Ik heb geen lijst van wat ik niet meer mag van mijzelf. Ik heb een paar gewoontes veranderd en die houd ik vol.
Dat is alles.
Wat ik precies doe? Mijn ochtendroutine lees je hier.
Maar daarmee ben ik er nog niet:

Het allerbelangrijkste voor mij is portion control.


Ik heb mijzelf jarenlang getraind in eten als een bootwerker. Nu ben ik dat aan het afleren. Geen kwart appeltaart, maar een normaal stukje. Als iedereen drie bolletjes ijs bestelt op vakantie, dan neem ik er nu één. Anderhalf bescheiden bord avondeten in plaats van 2 enorme borden.
Dat scheelt nogal.

Margarine en halvarine vind ik troep. Roomboter vind ik heerlijk. Dus dat eet ik op mijn brood. Zoveel brood eet ik toch al niet...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten